Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera & Wieneke Bastet - WaarBenJij.nu Noord Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Vera & Wieneke Bastet - WaarBenJij.nu

Noord Thailand

Door: Wieneke en Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera & Wieneke

20 November 2015 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Het is alweer twee weken geleden dat we in Thailand aankwamen, dus we vonden het wel tijd om jullie iets te vertellen over ons avontuur. Onze eerste indrukken van thailand zijn de vele mooie tempels, het warme weer (gemiddeld 33 graden), de heerlijke Thaise massages en de lieve mensen die je bij alles willen helpen. Het laatste soms met als gevolg dat je de verkeerde kant op wordt gestuurd, omdat ze de weg niet weten, maar toch een antwoord willen geven. Ook de drukke gezellige marktjes met eten, kleding, souvenirs, maar ook bloemen, massages op straat en muziek zijn erg leuk om te bezoeken. Hier hebben we onze eerste sprinkhanen geproefd; niet slecht.

We zijn de reis begonnen in Bangkok, waar we kennis hebben gemaakt met de Thaise cultuur. Bangkok is een erg chaotische stad waar voetgangers, fietsers, tuktuk's, auto's en bussen allemaal door elkaar rijden. We hebben de eerste dag geluncht bij een heel lief Thais stel die een kleine eetgelegenheid runnen op de hoek van de straat van ons hostel. Zij hebben ons met handen en voeten een paar Thaise woorden geleerd, zodat we ons een beetje kunnen redden tussen de Thais. Ook in het hostel hebben we meteen aardige mensen ontmoet om samen leuke dingen mee te doen.

Ten zuiden van Bangkok hebben we een floating market bezocht. In een bootje gingen we langs allemaal kraampjes en konden we allerlei hapjes proeven of kleding kopen. Ook zijn we door het dorpje gevaren en zag je hoe de mensen op het water leven.

Een van de hoogtepunten van Bangkok was de Hollandse fietstocht met een gezellige groep, waarbij we 5 uur lang door de kleine straatjes van china town in Bangkok zijn gereden. Je reed als het ware door de "achtertuinjes" van de bewoners en hebben zo een ander beeld van bangkok gekregen, dan alleen (toeristische) drukte.

Vanuit Bangkok zijn we langzaam doorgereisd naar het noorden. We hebben stops gemaakt in..
... Ayutthaya, de historische hoofdstad waar we gefietst hebben tussen de tempel ruïnes door met een spaans koppel, Pilar en Mario, die we in de trein ontmoet hebben. Ook hebben we hier Kristen, onze Amerikaanse vriendin, ontmoet waar we sindsdien mee reizen.
... Sukhothai, waar we de beroemde ruïne van wat mahathat hebben gezien;
... Chiang mai, waar we onze meest geweldige dag tot nu toe hebben gehad met olifanten!! Onze olifant heette Memon. Het was een hele mooie ervaring om zo dichtbij zo'n mooi dier te komen. In Chiang Mai hebben we ook een kookcursus gedaan, waarbij we 4 verschillende gerechten hebben bereid, waaronder ons favoriete gerecht: Pad Thai.

Op dit moment bevinden we ons alweer 5 dagen in het heerlijke relaxte dorpje Pai. We zijn hier Mario en Pilar weer tegengekomen. Het is grappig hoeveel backpackers je iedere keer weer terugziet, doordat iedereen toch min of meer dezelfde route reist.
In Pai hebben we yoga en meditatie gedaan. Bij de yoga was het niveau iets te hoog, waardoor de lerares dingen van ons vroeg die voor ons 'nog' niet mogelijk zijn. Wat ons beter ligt is muaythai boxing. De boksschool bevindt zich middenin de natuur met een uitzicht op de bergen. We hebben hier totaal 4 uur lang getraind onder begeleiding van een Nederlandse professionele muaythai bokster Marloes Merza en de Thaise bazin van de school. Het was geweldig om te doen!

Verder hebben we ook in Pai de prachtige omgeving verkend. Watervallen, hotsprings en een grot vol met vleermuizen waar we ook bamboorafting hebben gedaan. Dit alles met spierpijn van het vele lopen, maar het was het zeker waard.

We blijven nog een week in Thailand om het Loi Krathong festival mee te maken, dit is het feest van het licht dat bij volle maan gevierd wordt. Daarna gaan we door naar Vietnam, de vliegtickets zijn al geboekt!!

Heel veel liefs en kusjes,
Wieneke en Vera

• 20 November 2015 - 20:26

Ageeth:

Wat ontzettend leuk dat jullie zo genieten. Het klinkt goed en het ziet er goed uit. Ontzettend gaaf. gaan jullie nu ook met 3 man naar Vietnam? Leuk hoor al die mensen die jullie ontmoeten. Kan me zo voorstellen dat het nog leuker is dan jullie dachten!

• 21 November 2015 - 05:57

Vera & Wieneke Bastet:

In Vietnam beginnen we weer met z'n tweeën :) maar we zien Kristen weer in het zuiden van Thailand op de eilanden!