Einde van onze droomreis - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Vera & Wieneke Bastet - WaarBenJij.nu Einde van onze droomreis - Reisverslag uit Canggu, Indonesië van Vera & Wieneke Bastet - WaarBenJij.nu

Einde van onze droomreis

Door: Wieneke en Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera & Wieneke

01 Maart 2016 | Indonesië, Canggu

Lieve allemaal,

Na het prachtige Nusa Lembongan zijn we naar de Gili eilanden gegaan. En na al zoveel mooie stranden en zeeën te hebben gezien, blijft het ons verbazen dat het nog mooier kan. Op de Gili's ga je terug in de tijd. Er mogen geen motorvoertuigen op de eilanden en alles wordt dan ook met paard en wagen gedaan. We begonnen op Gili air waar leuke eetgelegenheden zijn en een hele gezellige relaxte sfeer. We hebben een snorkeltour langs de drie Gili eilanden gedaan en zeeschildpadden gezien!! Het volgende eiland was Gili Meno, de kleinste van de drie met de mooiste stranden, wordt ook wel honeymoon island genoemd. Hier hebben we onze nieuwe reisgenoot ontmoet, de Amerikaanse Zanna. Na 5 minuten met elkaar gesproken te hebben, zijn we de hele dag (en de volgende 7 dagen) met elkaar opgetrokken. We hebben steeds de mazzel dat we mensen ontmoeten (Kristen, Mona en nu Zanna) die net zo veel van eten houden als wij. Onze planning op Gili Meno zag er als volgt uit: ontbijt, snorkelen, lunch, lopen en op het strand liggen, snack, liggen, juice, liggen en avondeten. Wat een heerlijk leven!!

Vanaf Gili Meno hebben we de boot naar Gili Trawangan gepakt. Dit eiland is de grootste van de drie en het meest druk en toeristisch. Waar je op Gili Meno soms niemand tegen kwam, ontkom je hier niet aan de mensen. Hier hebben we ons relaxte ritme weer voortgezet. We zijn zelfs vanaf het strand de zee ingelopen om vervolgens weer met zeeschildpadden te zwemmen. Heel bijzonder.

Daarna weer met de boot naar het vaste land, Padangbai, en daar hebben Wieneke en Zanna een vulkaan beklommen: Agung. De hoogste vulkaan van Bali. Ze begonnen om 1:30 's nachts met de tocht en hebben bovenop kunnen genieten van een prachtige zonsopgang. Vera was die dag lekker naar het strand (white sand beach) gegaan, voor de verandering haha! Na Padangbai zijn we opgesplitst, omdat we naar immigratie moesten en Zanna Nusa Lembongan nog wilde zien. We zijn in de stad Denpasar naar de zilverfabriek geweest waar ze buddha to buddha armbanden maken. Je kijkt je ogen uit. Hier hebben we weer onze onderhandelingstechniek geprobeerd.

Op dit moment zijn we alweer 6 dagen in Canggu, in een heerlijk hostel met een zwembad. Dit is het langste waar we op één plek zijn gebleven in Indonesië. Maar na vier maanden reizen is het wel weer fijn om je tas weer eens te kunnen uitpakken en ook spullen weg te gaan gooien voordat we naar huis gaan. In Canggu hebben we veel yoga gedaan en met leuke mensen opgetrokken. Zanna is op dag 5 in Canggu weer naar ons toegekomen en we zullen samen met haar morgen naar Kuta gaan. Daar gaan we nog surfen en genieten van onze laatste 3 dagen.

Onze afdingtechniek: Vera is in charge of het geld en we kopen pas wat totdat zij (wij allebei) instemmen. Wieneke is vaak enthousiast over iets dat ze wil hebben en Vera begint dan met afdingen. Mocht de prijs niet worden wat we in gedachten hebben dan lopen we weg en krijgen de mensen soms medelijden met Wieneke. Vaak stemmen ze dan ineens in met een hele lage prijs.

Dit is ons laatste blog want vrijdagavond vliegen we naar huis en we zullen zaterdagochtend aankomen op schiphol. Deze week lopen we een beetje met een dubbel gevoel. We hebben heel veel zin om iedereen weer te zien als we thuis zijn, maar aan de andere kant is het hier zo leuk dat we niet weg willen gaan. We hebben heel erg genoten van de geweldige reis en het avontuur. We hebben zo veel lieve mensen leren kennen en onszelf ook een beetje beter. We zullen 1 vraag die waarschijnlijk veel gesteld gaat worden alvast even beantwoorden: na heel lang niet samengewoond te hebben is het best pittig om ineens 24/7 met elkaar te zijn. En ja we hebben dan zeker ook af en toe een ruzietje gehad, maar we hadden deze reis met geen ander persoon willen maken dan met elkaar. De reis was nog mooier dan we hadden durven hopen en we kunnen niet wachten om jullie de foto's te laten zien en de verhalen te vertellen!!

Tot slot nog een paar weetjes over Azië waar we deze reis zijn achter gekomen:
- internet doet het niet als het regent. Dit houdt in dat als je naar immigratie moet je de volgende dag weer terug moet komen.

- Witte mensen zijn rijk, ook als je student bent, deze discussie over geld kun je blijven voeren maar ze vinden je rijk.

- locals slapen overal (op hun werk, in winkels, op straat etc).

- wij zijn same same but different.

- sommige mannen hebben enorme duimnagels (kan tot wel 20cm lang).

- muzikanten in de bus, restaurant of op straat krijgen juist geld om op te houden met spelen.

-hello kitty is hier voor alle leeftijden (handtassen, shirts)

- je kan in Indonesië een straat kopen en dan vervolgens op die straat gaan staan om geld te vragen (een soort tolweg).

Liefst Wieneke en Vera

• 02 Maart 2016 - 09:38

Sophie:

Haha wat een grappige weetjes. Geniet van jullie laatste dagen daar en tot snel! Heel veel liefs voor jullie allebei! X

Tags: Indonesië , Bali